Quake

      Ačkoliv by se o hratelnosti Quaka dalo dost diskutovat, jeho význam ve vývoji technologií je neoddiskutovatelný. Jde totiž o první opravdu 3D doomovku. Nejen sám prostor hry je 3D, ale též i všechny objekty a nepřátelé. Původní Quake engine byl naprogramován v DJGPP a renderoval softwarově, proto nejsou modely moc detailní. Poté, co se na trhu objevili první 3D karty - 3Dfx Voodoo, objevil se také nový OpenGL engine GLQuake. Jelikož je na většině 3D karet GLQuake hrozně temný, je potřeba upravit gamu pomocí prográmku idGamma.
      Do Quaka byly udělány miliony modů a levelů. Já jsem si oblíbil ReaperBoty, opravdu tvrdí chlapíci. Ikdyž hru proti živým to nenahradí...
      Pokud si chcete změřit framerate, spusťte konzoli klávesou vlnovka ~ , napište "timedemo demo1.dem", enter, zrušte konzoli opětovným stiskem ~ a po přehrání dema se objeví opět konzole s výsledným FPS. A zde je dokumentace k příkazům konzole.
      12.1.2012 Po té, co id Software uvolnil zdrojové kódy engine Quake, se objevila spousta různých portů na různé platformy. Své pokračování si našla i DOSová verze Quake QDOS a QWDOS, která se stále vyvíjí. Engine je přeložen v DJGPP s knihovnou WATTCP32, takže umožňuje hru po síti TCP/IP (je pochopitelně ještě potřeba mít nainstalovaný packet driver pro síťovou kartu). QuakeWorld slouží jako herní server, ke kterému se připojují klienti QuakeDOS. Novější verze QDOSu též dostala podporu pro moderní PCI a integrované zvukové karty SB Live!, Audigy a intel HDA jako bráška Q2DOS (nutno spustit s parametrem -sndpci).

screenshot 1
Legendární hřebíkomet v akci.

screenshot 2
Ták a pěkně zezadu.

screenshot 3
To je mela.



Zpět

Aktualizováno 30.12.2016 v 22:19

Crossové trenažery a elipticaly pro trénink