Unreal Tournament 2003

      Během čekání na Unreal 2 se objevilo druhé pokračování Unreal Tournamentu - UT 2003. Je postaven na novém enginu, který zvládá více grafických vychytávek ale je taky patřičně náročný - bez hardwarové podpory T&L ani ránu. Takže jsem si ho pořádně zapařil až teď na GeForce 4 MX440. Osobně mi takové zvýšení náročnosti nepřipadá úměrné k tomu zlepšení grafiky. Za zmínku také stojí, že hra má 3 instalační CD a na disku zabere asi 2,5GB. 256MB RAM je dostatečných.
      K dispozici je opět 5 různých módů hry:
1) klasický deathmatch/team deathmatch
2) double domination
3) capture the flag
4) bombing run
5) final deathmatch
Novinkou je tedy double domination - v celé mapě jsou pouze dva body, které musíte oba přebarvit na barvu svého týmu a udržet 10s, pak máte bod. A dále bombing run - jde o něco jako rugby. Hráč popadne "míč" a snaží se s ním proběhnout soupeřovu bránu (7b.) nebo aspoň prostřelit (3b.). Má to ale háček - během nesení "míče" nemůžete střílet, pouze můžete míč přehrát kolegovi. Ball launcher vám navíc doplňuje zdraví, ale stejně to chce vydatnou podporu kolegů.
      Další vylepšení je taky možnost sestavit si na začátku vlastní tým z různých botů kterých je opravdu požehnaně. Moje oblíbená postavička byl Harlequin za kterého jsem hrál a dále Frostbite, Cannonball a krásná Sapphire. Během hry pak můžete přijmout nebo odmítnout nabízeného hráče a vyměnit tak slabý článek ve vašem týmu - nejslabší máte padáka :). Na konci vás čeká jeden team deathmatch 3 na 3 a souboj s bossem. Ve s srovnání s Xanem z původního Tournamentu je Malcolm trochu měkčí, ale s bleskometem míří zatraceně rychle a přesně. A dostáváme se ke zbraním: zde jsem zaznamenal spíše změnu k horšímu. Graficé provedení je většinou pěkné, ale flakcannon ztratil na své účinnosti, do raketometu lze naládovat jen 3 rakety najednou a nelze už použít jako granátomet-ten byl v méně účinné podobě integrován do základní pistolky. A hlavně mi chybí perfektně provedená ostřelovačka. Místo ní je zde jakýsi teslacannon se zoomem, který jsem si zrovna moc neoblíbil. V pár mapách je i meganuker, který naopak ještě posílil.
      Po dohrání klasického žebříčku jsem si v menu všiml položky instant action. Jak název napovídá, stačí vybrat jakoukoliv mapu, nastavit různé fíčury, přidat mutátory a hrajem. Pozor, mezi zde nabízenými mapami jsou v každém módu 1-2 mapy navíc, které nebyly v žebříčku. A řekl bych, že jde o ty nejpovedenější. Pomocí mutátorů lze jednoduše změnit určité chování hry - vyzkoušel jsem např. vampire, který vám za každého zabitého přidá zdraví nebo big head, který zvětšuje/zmenšuje vaši hlavu úměrně vašim schopnostem :).
      Když to celkově zhodnotím, nový UT mi i přes veškeré vychytávky a lepší grafiku nepřijde nijak moc lepší než původní UT a to hlavně díky zbraním a některým příliš přeplácaným mapám.

screenshot 1
Mapy v otevřených prostorech jsou zpracovány opravdu pěkně.

screenshot 2
Parchant jeden mě sejmul i přes velikost mojí hlavy.

screenshot 3
A je to doma!

screenshot 4
Závěrečný boss Malcolm novému minigunu nemohl odolat...

screenshot 5
A nakonec v síni slávy.



Zpět

Aktualizováno 4.1.2003 v 20:38