Přestože tato hra pochází už z roku 1998, považuji ji za vůbec nejlepší
herní dílo, které kdy bylo vytvořeno. O tom, že to není žádný brak šitý horkou jehlou svědčí 5 let
usilovné práce programátorů, grafiků a hudebníků. Firemní engine původně podporoval jen softwarový
a Glide render, rychle však vyšel patch pro OpenGL, Direct 3D a S3 Metal. I v součastnosti je považován
za jeden z nejlepších enginů, zejména díky schopnosti pracovat s velice rozsáhlými levely v otevřené
krajině. Tato hra v sobě výborně skloubila vynikající grafiku s dynamickou hudbou měnící se podle
situace a temnou, místy trochu hororovou atmosférou. Autorům se též povedlo skvěle propojit futuristické
lokace s historickými a volnou přírodou. Zbraně jsou taky poněkud netradiční: energetická puška ASMD,
osmiranný raketomet eightball, vrhač rotujících disků razzor jack, vrhač bioslizu, šrapnelkanón a
taky ostřelovačka s plynulým zoomem. Snad všechny zbraně mají dva módy střelby. Potvory jsou zde velice
různorodé, od přírodní havěti (dravé rybky, vážky...) přes hbité Skaarje až po obry Titány. Ne všichni
jsou nepřátelé, občas potkáte domorodce, kteří vám ukáží skrýš s nějakými užitečnostmi. Unreal jsem dohrál třikrát, přesto jsem se nikdy nenudil. Pokaždé jsem ho hrál na lepší konfiguraci (voodoo->TNT->TNT2) a tak jsem si vychutnával tu ještě lepší a lepší grafiku. Zkrátka hodnotím 11/10 ;-). Nyní se již připravuje Unreal II, tak se moc těším. Pokud si chcete změřit framerate, budete si asi muset stáhnout timedemo, pak by mělo stačit napsat do konzole "timedemo 1". Komu se zalíbila hudba, může si zkonvertovat unrealí UMX do klasických modulů (já jsem si vypálil audio CD soundtrack). A nakonec dokumentace unrealí konzole. |