Doom II: Hell on Earth je navazující pokračování Dooma
vydané v roku 1994, ve kterém na vás čeká 30 nových levelů (plus 2 tajné Wolfí
levely) nadupané akce, min. stejně dobré jako u předchozího dílu. Děj se přesunul na Zemi, kterou mezitím
co jste bojovali na Marsu, ovládla pekelná monstra. Přibyla jedna nová zbraň - dvouhlavňová brokovnice a
pár druhů potvor, jinak engine se nijak podstatně nezměnil. Vyčerpávající info o Doomu II najdete na Wikipedii, hru si můžete stáhnout zde a zdrojové kódy pro Linux z FTP id Softu (měl by podporovat WADy Dooma i Dooma II). MIDI hudba ze hry a přehled potvůrek je tady. Díky tomu, že id Software zveřejnil zdrojáky a široké podpoře fanoušků se Doom rozšířil z původní PC DOSové verze na spoustu dalších operačních systémů i hardwarových platforem. Dooma tak můžeme potkat na různých herních konzolích, PDA, mobilech, grafických kalkulačkách a dokonce i na digitálních fotoaparátech Kodak. Jmenovat zde všechny verze a konverze by asi vydalo na dlouhý seznam, proto odkážu na tuto stránku: http://www.doomworld.com/ports, kde najdete přehled alternativních enginů podle operačních systémů. Pro DOS mohu doporučit třeba Boom nebo ZDoom, který je i pro Win32 a Linux. Zde je novější build Zdoomu pro DOS s podporou moderních zvukových karet HD Audio a SB Live/Audigy/X-Fi: zdoomdos.zip [560 kB] od Ruslana Starodubova. Nejlepší, co jsem našel pro platformu Win32 (Linux i Mac OS X), je Doomsday/jDoom, který plně využívá OpenGL/D3D 8 akcelerace a pokročilých efektů. Samozřejmostí je podpora WADů i z dalších her (Doom+datadisky, Hexen a Heretic). Zde však šli autoři ještě dál - na stránce je ke stažení jDoom Resource Pack, který obsahuje skutečné 3D modely zbraní, nepřátel a různých objektů, čímž vzhled Dooma značně vylepšuje (viz screenshoty). Modely sice nejsou úplně věrné kopie těch spritovaných originálů, ale aspoň se tím hra trochu oživí. K dokonalosti tak chybí jen nové hi-res textury, které ale asi nikdo překreslovat nebude :) BTW by mě docela zajímalo jestli tehdá id Software vytvořili textury na míru enginu, nebo jestli je dodatečně zmenšovali a originály jim leží někde v sejfu. Dalším zajímavým projektem je Zdaemon, který je zaměřen hlavně na síťovou hru - umožňuje spustit vlastní herní server nebo se klientem k nějakému serveru připojit. Kromě klasického deathmatche lze hrát i v cooperative módu proti potvorám nebo CTF. V ČR běží trvale jeden strahovský server Obláček s několika hrami současně. Předem si lze na serveru zamluvit určitý čas pro soukromou hru. Já si tam občas taky zajdu zahrát. |