Unreal II

      Na pokračování legendárního Unrealu jsem se dlouho tešil, ale jak už to bohužel občas bývá nakonec taková hra zklame a překvapí třeba jiná o které člověk vůbec nevěděl, že se připravuje.
      Ale od začátku. Unreal II není přímým pokračováním prvního dílu, ale více méně nová hra která s původním Unrealem nemá skoro nic společného. U2 netvoří souvislý děj, ale je rozdělěn na mise. Obvykle začínáte na své mateřské lodi, odkud vyletíte na nějakou planetu získat nějaký ten artefakt a pak se vracíte zpět. Na lodi máte hezkou spoupracovnici Aidu a mistra na zbraně Isaca, který vám v průběhu hry vylepšuje získané zbraně. Třeba tepelné navádění až čtyř raket u raketometu (alt-fire).
      Nepřátelé jsou buď specifičtí podle planety kde se nacházíte, třeba roztomilí pavouči jako Arachnidé v jistém filmu a nebo univerzální které potkáváte skoro všude. Třeba vojáci, mechové a skaarjové.
      Ale nejde jen o artefakty. Hru příjemně spestřují obrané mise, kdy musíte ochránit svoji posádku opravující loď při nouzovém přistání a nebo technika který se snaží vydolovat data z rosekaného počítače. K tomu účelu máte speciální silové závory - dvě tyčky které se zapíchnou do země a mezi nimi se vytvoří neproniknutelný paprsek. Ten můžete nachvilku vypnout a projít anebo tyčky přemístit. Ovšem po jistém úsilí se dají rostřílet. Dále pak máte k dispozici přenosné kulometné a raketové věže a někde můžete i přikázat vašim vojákům kde mají hlídat. Nemusím asi zdůrazňovat, že pro úspěšnou obranu je třeba tyto prostředky správně strategicky využít a i během akce přemisťovat. Stejně mi nakonec z toho moc nezbylo.
      Když konečně sezbíráte všech sedm artefaktů, čaká vás docela překvapivý konec, který tady nebudu prozrazovat.
      Technicky je hra na dost slušné úrovni, engine je hodně podobný Tournamentu 2003. Opět si užijete dostatek rozlehlých exteriérů. Na mojí mašině se to dařilo provozovat celkem plynule v 1024x768/32, semtam jsem ale musel přepnout do 800x600. Po instalaci z 2 CD vám ubyde asi 2,5 GB volného místa. Jediné co kazí pohodu je chybka v EAX modulu způsobující náhlé ukončení hry, zejména při loadování pozice. Patch který se záhy objevil však moc nepomohl a vyřešilo to až vypnutí EAXu v menu (ale některým taky ne).
      Co říci závěrem? Unreal II není rozhodně špatná hra, ale prosťe jsem čekal něco jiného, více spjatého s původním. V tom mi dají za pravdu mnozí moji známí unrealaři (nebo unrealisti :-). A tak teď vkládám naději do projektu NaPaliHeaven, který by snad mohl splnit moje očekávání. Taky hrací doba byla nepoměrně kratší. Na bodování si tu nehraju, ale když už jsem dal tehdá Unrealu 11 z 10ti (po vzoru Bludra) tak teď bych dal tak 7,5/10.

Aida
Aida

old tree
Krajinka opravdu nádherná.

dam
Přehrada, kterou zachvíli odpálíte.

Sulferon
Tak hurá na základnu. Napřed dobít a pak bránit.

Death flight
Ten to už asi nerozchodí.

small boss
Pěkně mě tim railgunem smaží...



Zpět

Aktualizováno 15.4.2003 v 15:13