Kdo by to čekal, že se po deseti letech objeví pokračování dávno zapomenuté 3D střílečky
Wolfenstein 3D, která přinesla tehdy revoluční 3D zobrazení z vlastního pohledu
a dala tak vzniknout novému hernímu žánru. Nyní se Wolf vrátil v celkem slušivé grafice modifikovaného
Quake III enginu, ke kterému bych měl asi jedinou připomínku, jenž je zřejmě
temným dědictvím minulosti už z dob původního Quake a to sice mrtvoly levitující
v prostoru. V roli amerického agenta infiltrujete do řad německých SS, kterým se snažíte překazit různé válečné plány. Vyvrcholením pak má být oživení Heinricha I. na příkaz Himlera se kterým se nakonec utkáte. Hra dobře kombinuje technické lokace jako různé vojenské základny, bunkry, letiště, továrny přes rozbombardované město až po historické kostely, katakomby, zámek Chetau a hrad Wolfenstein. Vyvážení exteriérů a interiérů a kvalitní architektura levelů vytváří skvělou atmosféru, i když Unrealu se nevyrovná. Umělá inteligence nepřátel je velmi dobrá. Dobrá vychytávka je postupné odpadávání brnění supelsordierů, podle kterého můžete usuzovat kolik života mu ještě zbývá. Výběr zbraní, převážně realstických, je docela široký. Od pistolí přes několik druhů samopalů a pušek až po roták, klasický panzerfaust a teslakanon - i ten má poměrně realistické chování výbojů. Granáty jsem skoro nepoužíval, protože mi před nimi utíkali. Plamenomet taky neměl moc efekt. Zato jsem si oblíbil samopal s tlumičem a ostřelovačku. S touto kombinací jsem se spoustou levelů stylem "akce tichá myška" promlátil bez větších problémů. Někde to byla vysloveně nutnost, protože úkolem hry bylo mj. nespustit poplach. Hra je celkem přímočará, takže vážnější seky nehrozí, akorát jednou jsem se dostal na konec levelu a až tam zjistil, že jsem nesebral ostřelovačku, jenž se neměla dostat do nepřátelských rukou, kterou jsem na začátku přešel. Celkově jsem se u Wolfa dobře pobavil, více než u řady jiných her. Takže podle mě následovník 3D legendy rozhodně nezklamal. |